feliciaakerberg

Alla inlägg under december 2009

Av felicia åkerberg - 24 december 2009 00:52

23 december, eller okej klockan är över 12 och de är 24:e, julafton alltså. Men iallafall, den här dagen, såhär dagen före har alltid varit en sån förväntasfull dag. De pirrar av nyfikenhet när man tittar på alla julklappar och man går bara o väntar på att de ska bli morgon för att sedan bli kväll då man får öppna dom.


Jag minns fortfarande alla dagen-föredagar, jag minns när jag "skulle försöka hålla mig vaken ändå till 12 för då vare ju julafton" och jag minns när "jag skulle gå o lägga mig super tidigt för att de skulle bli morgon någon gång".


den här dagen-föredagen är jag 17 år gammal och vet ni vad? Jag känner precis lika dant som förra året, och året för det, och före det. Jag känner mig som om jag vore 7 år igen. Lika förväntansfull och nyfiken inför morgondagen.



den här speciella dagen-föredagen känslan kommer nog finns där vare sig jag är 7, 17 eller 70 år gammal. så det så.


GOD JUL PÅ ER

Av felicia åkerberg - 22 december 2009 00:57

du är det vackraste mina ögon fått skåda.

du är det mjukaste min hud fått röra.

du är det godaste mina läppar fått smaka..

 

..och..


..Ingen annan syn kan bli vackrare.

ingen annan hud kan kännas mjukare.

ingen annan smak kan vara godare.

Av felicia åkerberg - 21 december 2009 01:36

fyfan vad äckligt falsk du är. Finns inte ens ord.

Skulle bara vilja veta varför, för jag har aldrig gjort dig ett skit.

sitt inte o säg att du saknar mig, att de är roligt att träffa mig

o gör massa hjärtan till mig när du snackar massa jävla skit om mig.

stå för vad du tycker, snälla. Är jag så hemsk som du verkar tycka,

så visa det då o berätta varför istället för att sitta o låstas,

de är så patetiskt och skrattretande. Gud....

det finns så mycket skit du har sagt, vissa grejjer helt gripna

ur luften som du måste sagt endast för o förstöra?
åhhh jag blir så arg när jag tänker på allt som har med dig att göra, shit.


och sen, återigen så är jag så jävla less på allt skitsnack o falska rykten som finns överallt. Vad är det för fel på folk? alla ska alltid bre på allting för o få det att låta mycket värre och försöka förstöra för andra. Ärligt så skulle jag vilja flytta härifrån här o nu, till ett helt nytt ställe och åhhh. jag skulle ta med mig anton o magda o flytta långt bort :D drömma går ju


är iaf i lofsdalen nu, as fin stuga. Kommer bli mys. Återkommer när jag är på bättre humör. Skulle hellst bara haft min fina här som skulle fått hålla om mig hela natten lång.


Nu ska jag sova.

HEJDÅ



 


      


Av felicia åkerberg - 19 december 2009 00:51

utveckligssamtalet gick jätte bra, långt över förväntan.
tommy är världsbästa mentorn.


Imorgon bär de av till ljunga, ska ha "lilla julafton" hos farmor o farfar. Äta julgröt o julmiddag o syrran johan o dojje kommer också ofc. Blir mysigt! Sover där och sedan på söndagen bär de av till Vemdalen, ska vara där ungefär en vecka o åka massa skidor, skoter och fira jul såklart. Vad jag ska göra på nyår är fortf oklart..


Idag har jag handlat lite julklappar, är nästan klar. Tänkte sticka ner på stan en snabbis imorgon o inhandla de sista. Är inte speciellt nöjd med mina klappar, men livet är inte lätt som fattig ;) aja.


sofie sov även här inatt, men medan hon sov så pratade jag i telefonen ungefär.. heeela natten lång. Somnade vid 6 o hade utvecklingssamtalet klockan 8 men jag fungerar bra som sömlös, faktiskt!


Nä men nu ska jag ta o sova, är riktigt trött med tanke på dom få timmarnas sömn de här dygnet. Och dessutom får jag en känsla av att telefonen kommer plinga till även inatt ;) Om jag ens vaknar, trött som ett as!


och jag saaaknar min anton så obeskrivligt mycket!

en sån där speciell kväll ikväll igen, såndär

saknaextramycket-kväll. Åhhhhhhh


puss


 

Av felicia åkerberg - 18 december 2009 07:27

Mitt allra sista utvecklingssamtal tillsammans med mina föräldrar (i de här fallet pappa) infinner sig om ganska precis en halvtimme. Mitt sista samtal sen är jag 18 och behöver inte ha samtal tillsammans med mina föräldrar mer.

Men jag behöver nog ett lycka till idag, gah.


Av felicia åkerberg - 17 december 2009 04:09

imorse när jag vaknade hade jag en sån sjuk smärta i höger ben, på insidan av låret som sträckte sig neråt. De är svårt att förklara hur de kändes, och att beskriva smärtan är omöjligt. Jag blev alldeles kallsvettig i hela kroppen och kände mig yr, så ont gjorde de. De spelade ingen roll vad jag gjorde, om jag låg eller om jag gick så gjorde de lika ont förutom att ju mer jag ansträngde de, ju värre blev de. Jag fick ringa mamma så vi åkte till sjukan, dom visste inte vad de var men jag fick 3 smärtstillande tabletter med mig hem, och just nu, trots att jag tagit dom så känns de fortfarande. Inte i närheten av lika mycket, men de känns. Så knepigt eftersom allt var helt normalt kvällen innan när jag la mig. Men de går nog över snart förhoppningsvis.  :)


Man blir trött utav ett av pillrena jag stoppar i mig så jag har sovit mest hela dagen. Kollade på halv8 hos mig o bonde söker fru sen sov jag efter de fram till kl 1 ungefär, då vaknade jag och tog en till kur, tittade på nya wallander som var väldigt bra och nu är jag trött igen.


Blir ingen skola för min del imorgon heller, skulle aldrig orka.


förövrigt saknar jag anton som en tok.

somvanligt och som för de flesta andra så lever alla känslor och tankar upp som mest på natten. Undra varför de är så egentligen? Att alla känslor blir mycket tydligare och ännu starkare mot kvällen, eller är jag ensam om det?


jaja, gonatt.


  



Av felicia åkerberg - 16 december 2009 01:15

http://baconost.se/ är en jävligt klockren o rolig videoblogg, måste bara säga det. Dom är ... störda i huvudet, typ.


eh aa. Nu tänkte jag sova för imorgon tänkte jag fixa en massa saker. Byta en julklapp, städa rummet, fixa klart en uppgift o sådär. Böjar tjugo i ett, LOVELY.



elina o gänget har ialllafall fixat en ny människa att bo i stugan med dom och de känns bra så att jag slipper ha så himla dåligt samvete. Känns bra att dom slapp betala för en tom plats eller så även om de inte känns bra att jag inte kan åka och att de är som de är.. jajja. Men jag undra å flundra vad man ska hitta på istället nu då? Nått förslag?


En annan rolig sak är att sofie har fått lägenhet i stan o flyttar hit efter jul!!!!!!!!!!! gah jag är så glad över det!! Fattar ni att de innebär att vi kmr börja umgås igen?!?! :D


åhhhhh gonatt


  



Ovido - Quiz & Flashcards