feliciaakerberg

Alla inlägg under juni 2011

Av felicia åkerberg - 28 juni 2011 14:00

Passar på att skriva ett inlägg nu innan jag ska iväg. Befinner mig just nu hemma i lägenheten i Sundsvall. Kom hit igår. 

På midsommarafton följde jag alltså med Fredrik till hans mamma på alnön tillsammans med Emil och Jens, som jag skrev. Vi åt och drack osv sedan åkte vi vidare till Ida. Vi var några stycken där sedan skulle vi bege oss ner på krogen men jag orkade inte så jag åkte och sov istället.


På midsommardagen skulle jag till Viskan. Eller först och främst till fränsta. Men jag är ju som jag är och därför missade jag 2tåget ifrån stan. Tillslut hittade jag skjuts, en snäll Jimmy som åkte ifrån Ånge och hämta mig för 200 riksdaler. Snällt =) Väl i ljunga åkte jag till Kristina och hälsade på en snabbis sedan kom Pebben och hämta mig och då var de dax för klassfest hemma hos mattias i fränsta.


Och hemma hos mattias var det så sjukt roligt och mysigt att träffa alla. Vi satt vid deras vindskydd nere vid Gissjön och grillade korv, drack och lekte någon lek. Hade sjukt trevligt. Lite senare badade några av oss badtunna och vi gick även ner till Gissjön som var allt annat än varm och doppade oss och sedan upp och ner i tunnan igen.


Vid 12 tiden var det dax att bege sig mot viskan. Väl där hade jag också skitroligt, träffade massor av underbara människor och dansade en massa. Jag och alex var kvar bland dom allra allra sista och fick åka med någon random raggarbil hem till fränsta där jag somnade på alex soffa.

Dagen därpå gick jag ner och hälsade på min kära morfar. Fikade och pratade lite med honom sedan vid 10tiden kom fia och hämta mig och vi åkte mopeeed hem till henne i gissjö. Pratade om allt och ingenting som vanligt när vi väl ses, och somnade vid tre tiden. 

Sedan, nu är vi alltså på Måndagen, hah.. Men då åkte vi och badade en sväng på Gissjöbadet. Eller, Lena och Fia badade och jag kollade på. Ville inte bada när det var så kallt i vattnet. Iallafall, sedan fick jag och Fia lifta med Josse till Sundsvall. När jag kom hem så tog jag moppen som jag inte åkt på på 100 år hem till Syster. Och det var ingen rolig färd. Moppen dog och tappade gas osv, något fel på den :s Var meningen att jag skulle köra den upp till Ljunga idag för att farfar ska köpa den men de går inte att köra enda dit när den är sådär. Sedan kom iallafall Thom hit och umgicks. Men nu väntar jag på skjuts med Fia och Lena.


För nu ska det alltså bära iväg till Känne. Ska hjälpa farmor och farfar med en massa saker och förberedelser inför Dansen som är på Fredag. Kännefesten alltså, med fernandoz. Kommer bli lika galet roligt som alltid förutom att min Linnea kommer att fattas, min bästaste kommer inte att vara där =/ Saknar dig så min skatt. 


Iallafall, sedan på lördag är det aktion på dagen där vi bland annat ska aktionera ut massa saker som vi hade i huset i Ljunga som vi inte behöver längre. Och sedan på kvällen är det Hogvalley-mc club fest. :) Det kommer bli en grym helg, förhoppningsvis lika bra som den här helgen har varit, om inte bättre!

Så, alla ni som orkat läsa det här "korta" inlägget, jag ska glädja er med att det är slut nu. Och vi får se om jag möjligtvis hinner uppdatera något efter helgen. 

HEJDÅ

                                 


Av felicia åkerberg - 24 juni 2011 12:45

Va ut med Ida, Emil och Fredrik i onsdags.Trevligt vare! 
På torsdagen sooov jag hela dagen i princip tills de var dax att

åka på match, matchen ska vi dock inte tala om..

Efter matchen åkte jag hem till Jens, kollade på nå filmer,

åt b&j's osv. Sov kvar där.


Tog bussen hem idag och nu har jag duschat o fixat

och nu väntar jag på skjuts ut till Alnö där jag, fredrik, jens & emil

ska äta :) Senare blire väl kalas och imorgon bär de av upp

till fränsta där vi som gick i 9b tillsammans ska förfesta och sedan

åka på parken i viskan. Kmr bli awesome!


trevlig midsommar.

 

Av felicia åkerberg - 22 juni 2011 13:45

simma - löpa
ful & lycklig - snygg & olycklig
pluggajobba
bada - duscha
jordgubbar - banan
lakrits - vanilj
gina tricoth&m
sola - bada
pool - havet
skidsemestersolsemester
singelförhållande
planering - spontanitet
glassgodis
stökigtorganiserat
bioteater
svensk sommar - charter
julafton - midsommarafton
skånskagöteborgska
silikonbröstfettsugning
landet - storstan
desperate housewives - sex & the city
romantiskt - dirty
kaffete
marabou - lindt
gorby's piroger resten av livetbig mac & pommes resten av livet
farlig killesnäll kille
shoppa på nätetshoppa i butik
lyxbudget
fota - bli fotad
förfest - efterfest
tidningbok
ge -
stringhotpants
förrätt - efterrätt
falafel - kycklingsallad
pizza - kebabtallrik
kyckling - fisk
blindstum
kramas - pussas
skräckfilm - romantisk komedi
mcdonalds - max
pommespotatisgratäng
drinkar - öl
grabbkväll - tjejkväll
frukt - grönsaker
brunutansolsolarium
kjol - shorts
vitt vin - rött vin

Av felicia åkerberg - 22 juni 2011 00:00

När jag gick i nian på högstadiet så skulle jag och några andra i skolan åka på Skol-dm i friidrott. Jag skulle springa 60 meter. Jag var nämligen snabb back in the days. Iallafall, det var en strålande dag, jag ställde upp mig på startlinjen, jag hade vanliga shorts och en t-shirt medan de andra hade tight åtsitande "springkläder" och använde sig av startblock, jag visste knappt va de var för något och stod bara rakt upp och ner beredd på att springa. Jag kände mig ganska dum, men då rätt nöjd när jag sedan kom trea av åtta i mål.

Vi hade åkt i en liten minibuss från fränsta till Sundsvall där tävlingarna höll till. De var jag, en tjej till och resten var grabbar. Vi hade tråkigt och var väl lite upp i varv, så vi busade lite genom att moona. Själv var jag skeptisk till att moona, även om jag tyckte de var roligt. Tillslut efter en massa tjat så gjorde jag de, halvt motvilligt. Självklart har jag otur. Självklart kör bilen upp bredvid våran minibuss och prejar oss åt sidan så vi nästan håller på att köra ner i diket. Vi stannade och bilen jag hade moonat åt stannade framför oss, klev ur och skrek något på ett språk som ingen förstod. 


Den icke svenska mannen klev in i den lilla minibussen och pekade på mig. Han såg allt annat än glad ut och skrek något på sitt språk. Där satt jag och skämdes som en hund för att jag hade visat lite hud mot uppenbarligen helt fel personer. Jag pep fram ett litet förlåt och tittade ner i bussgolvet. Han gick med argsint min ut ur bussen och körde iväg i sin gröna merchedes. 


Det perfekta avslutet på den här historien skulle varit att jag sagt "de var sista gången jag moonade i mitt liv". Men då skulle jag ljuga. Det är roligt att busa. Vem skulle inte bli glad av lite hud mitt i den tråkiga körningen? Jag hade bara oturen att göra de för de troligvis (och förhoppningsvis?) enda människorna i hela världen som skulle försöka preja ner bilen i diket för en oskyldig liten rumpa.

 

Av felicia åkerberg - 21 juni 2011 18:25

Kasta bort mig, förstör mig.
Byt bort mig eller köp mig,
Spelar roll så länge.

Vet att du hör mig,

Att jag försöker,
Att du kan, sjunger.
Väck upp eller söv mig.
Tar det till körer.
Vet inte vad, men jag,
Kan fråga vart det kommer från.
Pulsen rusar, huvet känns lätt som en luftballong.

Av felicia åkerberg - 21 juni 2011 18:11

Vaknade, åkte ner på stan, mötte upp Jens. Vi gick o köpte en Unokortlek som var inte jätte billig, tog bussen hem till han. Kollade på tv, sen kom Fredrik o då spelade vi uuuuno. Jag vann inte men +4orna var mina vänner iaf!

Sedan kom mamma och hämta mig. Då åkte vi ut till Timrå och hämta min moppenyckel så nu ska jag sälja den och sen ska jag ta de där jäkla körkortet! Åkte vidare till Ikea, käka där sen skjutsa pappa hem mig och nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska ticka iväg för träning. 



Av felicia åkerberg - 20 juni 2011 22:51

Bara för att jag skrev det där inlägget förut så hände det såklart idag, igen. Jag satt och väntade på Jens vid Ica, så kommer en invandrare och sätter sig bredvid mig, till en början säger han ingenting men efter en stund börjar han prata med mig. Han pratade sin svenska, blandat med engelska blandat med något annat språk. Han var inte lätt att förstå, men jag gjorde mitt bästa. Han ville iallafall gå på café med mig, men jag sa att jag väntade på min kompis. Sen pratade han om att han ville ha en flickvän, och längtade efter fru och barn eftersom han redan var 30 år. Han var inte sådär obehaglig som det lätt kan kännas som. Han var trevlig, även fast han var sådär, vad ska man kalla det, öppen? Jag förklarade iallafall att jag nog inte ville gå på café med honom varken idag eller någon annan dag och han tyckte det var helt okej, log och tackade för pratstunden. Dem är lite annorlunda i många andra kulturer än våran, dom är inte blyga direkt, haha.


Sedan kom iallafall Jens, vi gick o köpte My Little Ponny bokmärken och superlim, åkte hem till honom och pysslade lite med stoffes dator. Den blev riktigt snygg om jag får säga det själv, dock vet jag inte om han tyckte att den blev lika snygg när han sedan kom och såg mästerverket =/ 


Nu ska jag nog kika någon film i min ensamhet, sova tidigare än 2tiden ikväll kanske. Fast, det lär knappast bli så.


min snygga outfit jag hade när jag gick på affären till vänster och min nya klänning jag fick utav min snälla pappa idag :)

 såhär snygg blev datorn, och jag tror det bara är Jens i hela världen som kan komma på en sån idé.  

Av felicia åkerberg - 20 juni 2011 14:22

Jag gick och köpte diskmedel förut idag. Det stod på översta hyllan och hur jag än sträckte mig så nådde jag inte. Tre herrar kom från varsit håll och ville hjälpa mig att ta ner det. Är det inte fantastiskt med vänliga och trevliga människor? 

Sedan att jag tycks ha någon konstig förmåga att alltid dra till mig främlingar är ju en annan sak. Var och varannan dag kommer det fram okända människor till mig och börjar prata. Senast satt jag på bussen och en man i medelåldern som luktade sommar och alkohol satte sig i sätet bakom mig. Det började med att han pratade om vädret och sin dotter, till att han frågade hur gammal jag var och om jag ville följa med till Korsta för att han ville "bjuda på en pizza och en god grogg". Jag skrattade och sa att jag inte kunde just idag, men att vi skulle ta det en annan gång. Näe, de är klart att jag inte ska på pizza och grogg-dejt med en medelålders alkoholistfrämling, men varför vara otrevlig? För att han är okänd? för att han luktade allt annan än parfym? En trevlig pratstund är väl ändå bättre än en fördömande tystnad.


Ovido - Quiz & Flashcards