feliciaakerberg

Alla inlägg under februari 2011

Av felicia åkerberg - 26 februari 2011 20:35

sjukt hur man kan kalla någon för sin bästa vän,

och sedan hugga sin "vän" i ryggen gång på gång? 
Jag undrar hur fan man definierar vänskap då.

Det finns ju något som är äkta iallafall, falskheten.


Av felicia åkerberg - 25 februari 2011 12:08

Det såg ju så mjukt ut. Så frestande att ta i. Alldeles lent. Med våra små barnhänder och våra busiga blickar började vi rulla oss i det. Hoppa i det. Busa med det. I den lilla glipan tittade solens vårvarma strålar in på två barn som lekte utan att veta vad som väntade. Några minuter senare började det klia. Det stickte och sved över hela kroppen. De vi vet idag om det där gula matrialet som man isolerar med, visste vi inte då. Det blev fart i våra små ben, vi sprang in till toaletten och fyllde upp handfatet med varmt vatten. Badade våra armar och våra ben tillsammans där i. Vi skrattade och förundrades över hur de kunde kännas så olustigt mot våra kroppar. 


De var inte bara att gult isoleringsmatrial innehåller glaspartiklar som gör att de kan börja klia och svida vi inte visste. Vi visste inte heller att vi hade skapat ett minne. Ett minne som skulle bli de första i en rad av tusen. Och vi visste heller inte att vi hade påbörjat en livslång vänskap. En vänskap som skulle innehålla tusentals tårar. Miljoner stunder av glädje. En äkta kärlek.

  

Av felicia åkerberg - 24 februari 2011 16:23

Äntligen står jag på andra sidan bubblan, tittar in på er.

ser på när ni leker vänner.

Av felicia åkerberg - 24 februari 2011 11:23

jag vet att ingen orkar läsa sånna listor, 

jag vet att dom är sjukt tråkiga. 
men de är ganska kul att besvara dom

när man inte har något bättre för sig..


55 frågar om du har tråkigt


Utseénde
1. Vilken ögonfärg har du: Blå
2. hur lång är du: 168 cm
3. vilken hårfärg har du: jaru, typ mörkbrun
4. långt eller kort hår: inte så värst långt
5. piercingar i anisktet: nej
6. vilken ögonfärg skulle du vilja ha: grön
7. hur lång skulle du vilja vara: duger de här
8. vilken hårfärg skulle du vilja: platinablond eller kolsvart
9. vill du ha kort eller långt hår: långt!
10. skulle du vilja ha piercingar: jag vill ha i läppen igen, ja


Senaste du
11. åt : Choklad!
12. drack: mjölk
13. du fick sms av och vad de stod: "jag är jättetrött nu. somnar typ mellan varje sms :p vi hörs imorgon och ses om några månader eller så.... godnatt puss <3"
14. du skrev sms till och vad du skrev: "hej där! Festas det? :)"
15. sa: "du med, hejdå"
16. kramade: pappa
17. kysste: kudden
19. du spydde: bra länge sen
20. du skrattade rikitgt mycket: förrförra helgen
21. är du singel: Yes i am!
22. Det bästa du vet: äta? haha
23. Ditt längsta förhållande: lite över 1 år vare väl
24. med vem då: anton
25. när någon säger din första kärlek vem tänker du på då: emil bogevik
26. är du fortfarande kär i personen ovan: Nej
27. gillar du någon just nu: klart jag jag gör!
28. hur många seriösa förhållanden har du haft: öh.. räknar nog bara 1 som "seriöst"
29. vill du vara singel: Ja de vill jag
30. vill du gifta dig: kanske
31. Vad heter din nuvarande pojk/flickvän: jag har ju ingen sa jag ju hehe


vänner
32. de som vet mest om dig: Linnea, hon vet nog allt. Hon känner mig bättre än jag själv gör ibland
33. den vän som du har kännt längst: Linnea
34. flera bra kompisar eller bara en allra bästa vän: flera bra
35. någon du saknar att umgås med: Ja de finns några 
36. en av dina bästa killkompisar: Stoffe och robin är mina bästa
37. någon kompis som bor långt ifrån dig: Rebecca
38. den du har mest minnen med: Linnea
39. bra vänner du inte träffar: Träffar inte sofie allt för ofta =(
40. har du någon gång varit vän med någon som du inte tycker om nu, vem: Oja!


övrigt
41. personlighet: snäll, lite för snäll ibland. Lite busig kanske. Blyg i stora grupper
42. sport: fotboll att spela, hockey att titta på
43. galen eller lugn: jag är nog lite mer åt galen-hållet, hehe
44.Har du någon gång hört att du sjunger bra: ja, men ja förstår inte vrf
45. dricker du alkohol: ne fy bubblan
46. har du hört att du borde bli modell: haha ja, i mina yngre dar ;)
47. något speciellt du alltid har på dig varje dag: Trosor? hehe
48. röker du: neej


6 onödiga frågor
49. har rökt? ja
50. har snusat? ja
51. har druckit? dricker mjölk just nu
52. har hånglat? haha 
53. har kysst en av motsatt kön? a
54. strulat med någon av motsatt kön? a
55. är du kär i någon just nu? Nej 

.

Av felicia åkerberg - 23 februari 2011 18:14

blond


 
brun
 
röd
 
svart
  

Av felicia åkerberg - 23 februari 2011 13:56

Jag är en såndär person som nästan får panik om jag tycker att någon verkar tycka illa om mig. Om jag inte gett ett bra första intryck. Om en person jag just träffat beteér sig "off" mot mig så kan jag gå och grubbla på de enda tills jag får ett svar. Oftast måste ja gå tillbaka till personen och börja om tills att de känns bra. 


Om någon är sur av sig mot mig och jag inte vet varför, vem det än är, så måste jag veta varför. Kan inte fokusera på något annat annars. Sen måste jag få personen att sluta vara sur på mig. Jag måste förklara mig, be om ursäkt eller argumentera. Jag måste få personen att vända.


De är en dålig egenskap,

varför ska jag försöka få alla att tycka om mig?
jag är ju den jag är. 


Och nej, jag jobbar inte på något falskspel.

tycker jag inte om en person så visar jag det.

och bryr mig då såklart inte om vad den tycker om mig.


Jag måste bara lära mig det att jag behöver inte vara omtyckt av alla,

jag har mina vänner som jag vet tycker om mig och eran bekräftelse

ska räcka gott och väl. För i slutändan är det väl det de handlar om?
bekräftelse. Alla människor behöver bekräftelse. Alla söker den på

sina egna vis. Alla behöver olika mycket men ingen blir nånsin mättad. 


  

Av felicia åkerberg - 23 februari 2011 10:26

För du är det finaste jag vet
när allt annat härär falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
du är det finaste jag vet

allén är inte så dålig ändå
när du går brevid
och det är så jag säger det..


 


Av felicia åkerberg - 22 februari 2011 15:17

You're a fuckin' coke-head slut, I hope you fuckin' die.
I hope you get to hell and Satan sticks a needle in your eye.
I hate your fuckin' guts, you fuckin' slut, I hope you die.

If you only knew how much I hated you
For every motherfuckin' thing you ever put us through


you don't know how sick you make me
You make me fuckin' sick to my stomach
Every time I think of you, I puke
You must just not know
You may not think you do, but you do
Every time I think of you, I puke

Ovido - Quiz & Flashcards