feliciaakerberg

Alla inlägg under augusti 2010

Av felicia åkerberg - 30 augusti 2010 21:33

Jag blir så förbannad på människor med fördomar gällande aborter. Och ännu värre är det med människor som påstår att aborter borde förbjudas totalt. Tycker det är absurt och hemskt att det till och med finns människor som kallar det för "mord". 


Aborten görs oftast innan de har hunnit bli ett liv. (fram till 18 graviditetsveckan. I vissa fall senare efter en ansökan till sociala. I vanligaste fall inte efter 22 veckan om inte barnet har livshotande skador eller kvinnans hälsa hotas) Och finns det inget liv, finns det inget att döda. Tänk dig att tex bli våldtagen, säg.. av din egen pappa och du blir gravid, vill du då behålla barnet? Vill du säga till ditt barn när han/hon frågar vem pappa är, ska du då svara "jo, din pappa o din morfar är samma person. Jag är din mamma o samtidigt din syster?" Abort ska ju få göras helt valfritt. Helt och hållet upp till var och en. och dessutom bli påmind dag ut o dag in om våldtäkten. Varje gång du tittar på ditt barn minns du de hemska som hände men måste ändå låtsas som ingenting. att älska och hata sitt barn på samma gång...


Det är ju upp till var o en som blir gravid om dom känner att dom inte är mogen för barn, inte har ekonomin för barn, om dom av någon anledning har en livssituation där barn inte passar in eller om dom av vilken rimlig anledning som hellst inte kan/vill behålla barnet så är det (enligt mig) en självklarhet att dom ska få ta bort barnet.

självklart ska det inte börjar användas som något slags preventivmedel. Alltså att man skiter i att skydda sig o bara tänker att man kan göra abort hur som hellst bara sådär. Tror inte de är en speciellt hög procent som gör så heller. 


Men händer det så händer det och då är det upp till var och en hur beslutet ska fattas.  

Av felicia åkerberg - 24 augusti 2010 15:59

Japp, första skoldagen idag. Var bara där i ungefär 40 minuter. Fick schema och lite andra papper att skriva på bara. Har även börjat tre nya människor i klassen. En tjej och ett tvillingpar, 2 skitlånga och jätte lika basketkillar. :)

Nu sitter jag och väntar på att nudlarna ska bli färdiga, sedan ska jag packa väskan och åka på träning i stöde. Och ikväll behöver jag inte sova själv :D lovely. 

Imorgon börjar jag 12:10 och imorgonkväll börjar buggkursen som jag och anton ska gå på, det blir nog roligt!

tittade föresten på "i rymden finns inga känslor" förut, en svensk kortfilm. Den var faktiskt bra. Och ikväll ska vi kika på "sebbe". Också en svensk film, fast en långfilm då. Tyckte att den verkade vara bra så vi får väl se.

Nu ska jag käka. hej


  

Av felicia åkerberg - 23 augusti 2010 22:43

Sängen känns extra stor, rummet känns extra mörkt. tystnaden hörs extra väl. Ingen trygg famn att somna i, inga stora, varma armar som håller mig nära. Ingen doft att känna och ingen annans andetag som bryter tystnaden i mörkret.


jag vill alltid ha dig här, alltid ha dig tätt intill.


  

Av felicia åkerberg - 21 augusti 2010 00:19

Vad ska vi kalla den? anton listan eller? 
mitt liv är så spännande så jag inte ens har något att skriva.
o den här listan vart extremt interessant!!!!! 


Vem älskar du? - anton, vissa av mina vänner o min familj
Vem hade du senast sex med? -  svårt o gissa
Vem fick du sms av senast? - marika
Vem pratade du senast i telefon med? - magda
Vem fick dej att gråta senast? - anton, nå fjantigt småtjaffs förmodligen
Vem är snyggast i hela världen? - efter mig så.. jadu, megan fox. o eva longoria såklart
Vem hatar du? - ingen
Vem såg dej gråta senast? - anton säkert
Vem av dina föräldrar pratar du mest med? - mor
Vem är snällast i världen? - svårt
Vem sov du senast med? - anton
Vem såg dig senast full? - få se nu.. anton i guess
Vem vet allt om dig? - ingen tror ja, men tror anton vet mest
Vem kysste du senast? - men, anton. 
Vem kramade du senast? - ja, anton. bara anton o anton hela tiden haha
Vem saknar du? - inte anton iaf haha för han ligger här o snarkar så.. sofie :)
Vem skrek du på senast? - anton.......
Vem var din första bästis när du var liten? - linnea
Vem var din första kärlek? - emil
Vem tänker du ofta på? - ingen speciell
Vem såg dig naken senast? - men, rolig lista.. tänker inte ens nämna namnet igen...


  

Av felicia åkerberg - 12 augusti 2010 02:43

Nästan jämt när jag sover så drömmer jag, på sistone har det blivit så och varför vet jag inte. Jag minns dom nästan alltid väldigt tydligt.


Inatt hade jag en sjuk dröm. Jag drömde att de var någon slags festival. eller, folk hade iallafall samlats på en stor plats. ett bit bort fanns ett högt trätorn, kanske 30 meter. Där klättrade en massa folk (alla okända) upp och kastade sig ut en efter en och dog o folk sjöng nå knepiga sånger, o någon mystisk musik spelades och folk skrek av förtvivlan överallt. Men de var som att dom inte förstod vad dom gjorde. Mitt i alltihop stod jag och skrek åt alla i panik och förskräckelse och försökte stoppa dom men ingen hörde mig. Det var som att jag var där men ändå inte där. 


Skulle vilja kunna tyda drömmar. Speciellt när jag drömmer så mycket hela tiden och minns dom så klart. Vore roligt att kunna sånt och jag tror på sånt där, att drömmar har betydelse av något slag.


Min dröm var iallafall riktigt hemskt. Att se människor dö en efter en utan att kunna göra något åt de.


Undra vad natten har att erbjuda för någon värld. Hoppas det är en underbar plats med rosa moln, regnbågar och vita hästar. godnatt, vi ses i verkligheten.

Av felicia åkerberg - 12 augusti 2010 02:04

Och som du kanske redan vet
Jag är oslagbar
Jag far hellre framåt mot min vilja än jag vänder
Du är sval sen blir du het
Du har känslorna kvar
Dom här väggarna rasar och jag undrar vad som händer


  

Av felicia åkerberg - 10 augusti 2010 17:38

Sommar regnet renar luften så bra. Det blir friskt och alla dofter träder verkligen fram.


Igårkväll la jag mig på ballkongen, till ljudet av en himmel som öppnade sig och vräkte ner sitt regn. Så mycket att man inte hörde något annat än ljudet av smattrande regn. Jag bara låg där och andades den härliga sommardoften. Tills jag somnade.

När jag blev väckt vid 12 tiden insåg jag att snart är sommaren över. Åh, jag ska flytta till ett land där det alltid är sommar. 

.

Av felicia åkerberg - 9 augusti 2010 03:03

forgive is one thing,

forget is another..

Ovido - Quiz & Flashcards