feliciaakerberg

Alla inlägg under januari 2010

<3

Av felicia åkerberg - 29 januari 2010 01:11

jag har verkligen fastnat för den här låten,

så fin.

Av felicia åkerberg - 28 januari 2010 23:29

fan vad jag älskar den här bloggen

hon skriver otroligt bra, roliga och smarta grejjer.

håller verkligen med henne i allt hon skriver.


lägger in tre inlägg som kanske är lite långa,

men verkligen läsvärda. Jag lovar, läs!


Inlägg 1

"När ska folk* egentligen förstå att tjejer visst har sexlust, precis som killar. Lika stor, om inte större?

När folk* hör om tjejen som vill ha sex varje dag så är det liksom inte så att de säger att det är trevligt för henne. Nej, då ska hennes karl skatta sig lycklig som har en tjej som släpper till så ofta.

Vadå släpper till?

Vadå hennes karl ska skatta sig lycklig? Han kanske inte vill ha sex varje dag!

Om en tjej säger att hennes kille vill ha sex varje dag så får hon minsann inga high-fives. Nej då får hon medlidsamma blickar av folk*.

*Med folk menar jag ju inte såna som du och jag, utan de där idioterna som det tyvärr kryllar om i samhället, som har en mycket förlegad bild av både det ena och det andra. Ni vet."


Inlägg 2


"Hur ska man göra för att hitta sitt livs kärlek?

Svaret enkelt.

Man ska vara sig själv.

Mer klyschigare klyscha har man väl knappast hört förut. Men det är, precis som klyschor ofta är, alldeles sant. För om du är dig själv så kommer du också locka till dig män/kvinnor som vill ha någon som är precis som du."


Inlägg 3


"Tjejer har inte samma rätt som killar till att ha en sexualitet, en sexlust. Säger man det rynkar folk på näsan. De förstår inte riktigt vad man menar. Tjejer får ju också ha sex, herregud, vi lever inte på medeltiden. Men om man tittar lite närmare så kommer man lätt fram till att det faktiskt, verkligen, är skillnad på hur vi ser på de olika könens sexualitet.

Ett exempel är en sån där sjukt irriterande reklam för en mobiltjänst. "Lögndetektor i mobilen" gör de reklam för. Den hysteriska rösten säger;

Säger din tjej att hon har huvudvärk igen eller måste din kille jobba över? Ta reda på sanningen med jambas lögndetektor.

Nu menar jag inte att en sån reklam är vetenskap. Men den visar verkligen hur vi ser på just tjejers och killars sexualitet. Att tjejer inte ska gilla sex, medan killar ska vara vandrande kåta monster, redo att skjuta så fort de får chansen. Att tjejer skyller på huvudvärk för att slippa ha sex medan killar skyller på jobb för att få ha massa sex (och vara otrogna dessutom). Att tjejer oftare skulle neka sex är ju inte ens lite sant, utan verkligheten är tvärtom. Nu tycker jag inte att vi borde prata om de olika könens sexdrift, utan snarare låta det vara individuellt, men OM vi nu ska generalisera så är det faktiskt så att tjejer vill ha sex oftare än killar. Men det talar vi inte högt om.

Tjejers sexlust är något fult.

Ska jag ge ett litet exempel?

En flickbebis är jättesöt. Då säger man typ "pappa kommer få jaga bort killarna med hagelbössan om några år, så söt som hon är".

En pojkbebis är jättesöt, då säger man "tjejerna får akta sig om några år, han kommer bli en riktig hjärtekrossare".

Tjejer ska skyddas mot allt vad sex och killar heter, för de vill ju egentligen inte ha med sånt att göra... killarna däremot vill inget hellre!

Suck. Är det konstigt att unga tjejer får dåligt samvete när de blir kåta i tonåren, när de hela tiden får höra att de inte ska gilla sex?"

inläggen är alltså här ifrån,
Av felicia åkerberg - 28 januari 2010 02:19

jag börjar fem över 1 imorgon men jag ska kliva upp kl 9 för sen ska jag ner på stan med Therese o Troy, vi ska fika på Barista :) 

Eftersom jag ska upp så tidigt så borde jag verkligen, verkligen sova. Har tänkt gjort de länge nu men de är så att jag blivit helt besatt av Paradise Hotel på tv6/play så jag kan helt enkelt inte slita mig. Just nu händer de även så jäkla mkt roliga saker så bara måste se nästa o nästa hela tiden haha. Skönt som fan att Francessca (stavning) åkte ur. GUD vilken surf*tta o bitch alltså. verkligen usch!! Är iaf på avsnitt 21 nu men de får jag helt enkelt se imorgon om jag ska orka ta mig upp.

säger grattis till Johanna, Jessika o Robin som fyller 18 idag :)


gonatt 


  

...

Av felicia åkerberg - 27 januari 2010 03:12

och jag förstod aldrig vad dom menade när dom sa, 
"man känner när de är rätt". Nu förstår jag. 

Av felicia åkerberg - 27 januari 2010 01:56


Boka Online och Du Får Allt Detta För Endast 12.995 SKR:
 
Flyg tur/retur till Malaga från Stockholm, Köpenhamn eller Oslo  
3 veckors Boende med Tv och kök 5 Min Från Strand, Nattliv och Skola  
Transport till och från flygplatsen i Malaga  
Välkomstdrink  
3 veckors intensiv Bartenderutbildning i Spanien med teori och praktik  
Exlusiv Flairingutbildning varje dag på stranden  
Praktisera i riktiga barer nattetid  
Blanda samtliga drinkar med riktig sprit  
VIP-kort samt fri entré till dom hetaste klubbarna på kusten  
Vårt Internationellt godkända Kursmaterial samt drinkrecept  
3-rätters Avslutningsmiddag med fri dryck  
Vinprovning, Vinkunskap  
Spännande Dagsutflykter till Aqualand, El oceano Beach Hotel etc..  
Sol, bad, nya vänner och fantastiska utekvällar!  
Ett Internationellt diplom/kursintyg samt Barkurserhttp://www.barkurser.se/

http://www.barkurser.se/




Boka Online och Du Får Allt Detta För Endast 12.995 SKR:


Flyg tur/retur till Malaga från Stockholm, Köpenhamn eller Oslo  
3 veckors Boende med Tv och kök 5 Min Från Strand, Nattliv och Skola
 
Transport till och från flygplatsen i Malaga  
Välkomstdrink
3 veckors intensiv Bartenderutbildning i Spanien med teori och praktik

Exlusiv Flairingutbildning varje dag på stranden  
Praktisera i riktiga barer nattetid
Blanda samtliga drinkar med riktig sprit

VIP-kort samt fri entré till dom hetaste klubbarna på kusten
Vårt Internationellt godkända Kursmaterial samt drinkrecept  
3-rätters Avslutningsmiddag med fri dryck
 
Vinprovning, Vinkunskap
 
Spännande Dagsutflykter till Aqualand, El oceano Beach Hotel etc..
Sol, bad, nya vänner och fantastiska utekvällar!  
Ett Internationellt diplom/kursintyg samt Barkurser


För gemenskapens skull delar man rum, skriv i din anmälan om du åker ihop med en eller flera kompisar som du vill bo med.


Såååå, någon som är sugen att följa med? ;)


Okej, de är inte ett dyrt pris men de är fortfarande mycket pengar.

Men jag ska spara o spara sen ska jag fan åka nångång :) 




Av felicia åkerberg - 27 januari 2010 01:11

bara 11 veckor kvar nu :)


  

Av felicia åkerberg - 25 januari 2010 14:55

Desperate housewives måste vara den bästa serien som någonsin har gjorts! Såg nyss senaste avsnittet, och man blir lika insatt varje gång så tårarna rinner. Fyfan vad bra de är!!!!!!! Gah. 

   

.

Av felicia åkerberg - 22 januari 2010 16:47

if you don't care,

i don't care

Ovido - Quiz & Flashcards